נו ומה השריטה/ות שלך ?

איזו שאלה מעוררת מחשבה! מה בדיוק מגדיר “שריטה”?

בעודי שוקל את השאילה הזו, התגובה הראשונית שלי היא לדחות אותה. למה לטרוח להרהר בעניינים כאלה? עם זאת, לחיים יש דרך מצחיקה להחזיר את מה שאתה בוחר להתעלם ממנו. אולי כדאי לשים לב למושג הזה של “שריטה”, בהתחשב בכך שהוא חלק בלתי נפרד ממי שאני. אפילו אחרים, כששואלים אותי, מזהים את נוכחותו.

אז בואו נבחן את ה”שריטות” הללו בחיי. אני גאה בכך שאני ישר וישר. הונאה ובגידה מאתגרות אותי. למרות העצות שקיבלתי מרבים המציעים לכופף את הכללים, קשה לי לאמץ רעיונות כאלה.

זה לא שחסר לי את המיומנות או הידע. לפני כמה שנים התמודדתי עם מצב רעוע עם קבלן, תוך הסתכנתי בהפסד כספי משמעותי. הצלחתי לשמור על פוקר פייס, ואחרי שהוא השקיע כל סנט אחרון ששילמתי קודם, סיימתי מיד את העמותה. לרוע המזל, השכנים שלי לא הסתדרו כמוהם.

“שריטה” נוספת כרוכה בחינוך. נראה שאבי המורה הותירה בי חותם בל יימחה. הרעיון של בגידה הופך למאתגר עוד יותר כשאני שוקל את תפקידי כהורה. איך אוכל ללמד את ילדיי ערכים אם אני מתרפק על חוסר יושר?

יש שיטענו שרמה מסוימת של הונאה מקובלת, אבל אני טוען שכל סגולה שאינה נגזרת ממקור אלוהי היא פגומה מטבעה. טוב אמיתי, להערכתי, מודגם בפעולות הנטועות במטרה עליונה.

בחיפושי אחר התאמה רוחנית, אני מחפש שחרור מפיתויים ארציים, מה שמאפשר לי לאמץ בלב שלם את הרצון האלוהי.

original:

איזה שאלה ?! ומה זה בכלל שריטה ?
אז אני עומד מול שאלה כזאת והדבר הראשון שאני עושה זה להעביר אותו הלאה. מה אני צריך שאלות כאלו ?
אבל כמו כל דבר בחיים כשמעברים אותו הלאה, הוא חוזר אילנו בסיבוב. אז כדאי לי לתת לזה קצת צומת לב כי השריטה לפי איך שהבנתי זה רק חלק ממני ומעוד "אני", עד כדאי כך ששאולים אחרים אלי זה עולה.
טוב אז נספר על כמה משריטותיי. אני תם וישר.
כן, קשה לי להיות תחמן ורמאי. כמעט ואין אדם מהשורה ששומע החוויות שאני עובר ולא נותן לי יעוץ לרמאות ולתחמן.
וקשה לי מעוד רעיונות כאלו.
זה לא שאני לא מכיר ולא מסוגל. לפני כמה שנים היה לי מצב עם קבלן רמאי ועמדתי להפסיד המון כסף. ושחקתי אתו פרצוף פוקר, והוא השקיעה עד האגורה האחרונה שנתתי לו, ואז שלחתי לו לשלום. השכנים לא היו ברי מזל כמוני.
עוד שריטה זה מחינוך. כנראה שהדם שאבא המורה זורם בי.
וזה מוסיף על הקושי לרמאות שהרי יש לי ילדים. ולחנך אותם לשקר ולרמאות איך אפשר.
יש שאומרים שלא נורא. לפחות זה מה מידות הטובות. ואני אומר שטוב שלא בא משוחרר לאלוהים, רע.
ואין טוב כמו "... וישסף שמואל את אגג לפני יהוה בגלגל:"
שאלוהים ייתן לי השחרור אילו לעשות רצונו בלב שלם.